مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 تیر 1400 ساعت 07:252021-07-18فرهنگي

بخش های جداشده «کتاب مردگان» به هم متصل شدند


تکه های جداشده از پارچه ای که بر روی آن نوشته هایی از «کتاب مردگان» مصر باستان نقش بسته است بعد از مدت ها به صورت دیجیتالی کنار یکدیگر قرار گرفتند.

- تکه های جداشده از پارچه ای که بر روی آن نوشته هایی از کتاب مردگان مصر باستان نقش بسته است بعد از مدت ها به صورت دیجیتالی کنار یکدیگر قرار گرفتند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از لایوساینس، دو بخش از پارچه ای که دور یک مومیایی پیچیده شده و نوشته و نقاشی هایی از کتاب مردگان مصر باستان بر روی آن نقش بسته بود پس از مدت ها به کمک تکنولوژی کنار یکدیگر قرار گرفتند.

کتاب مردگان به متونی گفته می شود که مصریان باستان از آن برای هدایت و راهنمایی کردن مردگان در دنیای پس از مرگ استفاده می کردند.

وقتی تصویری از نیمی از این پارچه 2300 ساله در پایگاه داده های آنلاین موزه آثار تاریخی کلاسیک تیس دانشگاه کنتربری در نیوزیلند منتشر شد، تاریخ دانان موسسه تحقیقاتی گتی در لس آنجلس با مشاهده این تصویر بلافاصله متوجه شدند نیمی دیگر از این پارچه در این موسسه نگهداری می شود.

الیسون گریفیث ، کارشناس هنر مصری و استادیار دانشگاه کنتربری با انتشار بیانیه ای اعلام کرد با وجود این که فضای خالی کوچکی بین این دو بخش وجود دارد اما تصاویر نقاشی شده و نوشته ها قابل تشخیص هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بخش های جداشده «کتاب مردگان» به هم متصل شدند

بخش های جداشده «کتاب مردگان» به هم متصل شدند