مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 تیر 1400 ساعت 07:302021-07-18پزشكي

«وسواسی ها» چه ویژگی دارند؟


استاد روانشناسی با بیان اینکه در افراد وسواسی شک، دودلی، تردید و بی اعتمادی وجود دارد،گفت: این بیماری قابل درمان است،اما تمسخر فرد وسواسی از سوی دیگران بیماری را تشدید می کند.

- سیما فرودسی، روانشناس در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس درباره بیماری وسواس و نحو مواجه با افراد وسواسی ، بیان داشت: وسواس شامل وسواس عملی و فکری می شود؛به طوری که یکسری افکار یا اعمال تکراری است که از فرد سر می زند و احساس اجبار و اضطرار به انجام کار را دارد و احساس می کند باید آن کار را به دفعات مختلف انجام دهد.

وی ادامه داد:در وسواس تکرار وجود دارد؛ خود فرد ممکن است از بی هدف بودن افکار و رفتار خود اطلاع داشته باشد اما قادر به کنترل و پس زدن آنها نیست.

این روانشناس خاطرنشان کرد:دلائل زیادی برای وسواس وجود دارد؛ یکی می تواند یادگیری از فرد دیگری باشد؛ مثلا کودکان در شدند و برخی افراد آمادگی ایجاد وسواس را دارند و فشارها باعث آشکار شدن آن می شود.

فردوسی یادآور شد: باید محیط زندگی فرد وسواسی را بررسی کنیم و ببینیم فشار از کجا می آید؛ آیا از سوی والدین، دوستان و مسائل اجتماعی است؛ در نتیجه باید عامل فشار مشخص شود.

وی با بیان اینکه باید شناخت رفتار درمانی صورت گیرد،متذکر شد: یعنی باید با فرد صحبت کنیم تا ببینیم برداشت و ادراکش از این وقایع چی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«وسواسی ها» چه ویژگی دارند؟

«وسواسی ها» چه ویژگی دارند؟