مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 تیر 1400 ساعت 07:352021-07-18پزشكي

کشف راه ورود کروناویروس به مغز با کمک مدل های 3بعدی


پژوهشگران آمریکایی با کمک مدل های سه بعدی سلول ها توانستند راه ورود کروناویروس به مغز انسان و گسترش عفونت را مشخص کنند.

- پژوهشگران آمریکایی با کمک مدل های سه بعدی سلول ها توانستند راه ورود کروناویروس به مغز انسان و گسترش عفونت را مشخص کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از وب سایت رسمی دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو، پژوهشگران در پروژه جدیدی توانسته اند یک مدل سلول بنیادی تولید کنند که راه احتمالی ورود کروناویروس به مغز انسان را نشان می دهد.

جوزف گلیسون (Joseph Gleeson)، استاد علوم اعصاب دانشکده پزشکی دانشگاه کالیفرنیا، سن دیه گو (UC San Diego) و از پژوهشگران این پروژه گفت: بررسی های بالینی و همه گیرشناسی نشان می دهند که مغز می تواند درگیر عفونت ناشی از کروناویروس شود.

احتمال آسیب مغزی ناشی از کووید-19، به نگرانی اصلی در موارد بلند مدت ابتلا به این بیماری تبدیل شده است اما نورون های کشت شده انسانی نسبت به عفونت حساس نیستند.

پژوهش های پیشین نشان می دهند که سلول های سازنده مایع نخاعی می توانند به کروناویروس آلوده شوند اما به نظر می رسد که راه های دیگری نیز برای ورود وجود داشته باشند.

گلیسون و گروهش که هم دانشمندان علوم اعصاب و هم متخصصان بیماری های عفونی را شامل می شود، تایید کردند که سلول های عصبی انسان در برابر عفونت ناشی از کروناویروس مقاو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف راه ورود کروناویروس به مغز با کمک مدل های 3بعدی

کشف راه ورود کروناویروس به مغز با کمک مدل های 3بعدی