مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 تیر 1400 ساعت 11:202021-07-18سياسي

تحصیل حق دانش آموزان افغانستانی است


مجموعه ای از دانشجویان و مهاجرین افغانستانی ساکن ایران در نامه ای به حسن روحانی رییس جمهور کشور خواستار بهبود شرایط و ‏تسهیل ورود دانش آموزان افغانستانی به مدارس شدند.

- بانیان این نامه دو تشکل ایرانی و افغانستانی هستند، هسته بین الملل امام خمینی ‏ره بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی ره و جمعیت افغانستانی های مقیم ایران.

این نامه که بر روی تارنمای هسته مرکزی بین الملل ‏بسیج دانشجویی اقدام به جمع آوری امضا نموده بود، تاکنون به امضای بیش از 200 تشکل حقوقی اعم از بسیج دانشجویی، گروه جهادی، ‏بنیاد، موسسه، سازمان مردم نهاد، هیئت، کانون و… و همچنین حدود 11000 نفر به صورت حقیقی رسیده است.

نکته قابل توجه آن ‏است که بیش از 93 درصد از تشکل های حامی این نامه و حدود 77 درصد از امضا کنندگان حقیقی نامه ایرانیانی هستند که تفکر امت ‏واحده اسلامی و برادری و همدلی با مهاجرین افغانستانی را به زیبایی به نمایش گذاشتند.

امضا کنندگان به صورت جدی خواستار اجرای ‏فرمان رهبرمعظم انقلاب اسلامی در سال 94 شدند.

فرمانی که طبق آن حتی یک کودک افغانستانی لازم التعلیم نیز نباید از تحصیل باز ‏بماند و همه کودکان افغانستانی چه آنهایی که شرایط قانونی حضور در ایران را کسب کرده اند و چه آنها که این شرایط را کسب نکرده اند ‏مجاز به تحصیل در مدارس دولتی ایران ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحصیل حق دانش آموزان افغانستانی است

تحصیل حق دانش آموزان افغانستانی است