مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 تیر 1400 ساعت 15:452021-07-18پزشكي

اهدای عضو در شرایط پاندمی کرونا ادامه دارد


مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در شرایط پاندمی کرونا بسیاری از کشورها روند اهدای عضو را متوقف کردند اما کشور ما به طور اعم و دانشگاه علوم پزشکی مشهد به طور اخص با در نظر گرفتن پروتکل های بهداشتی و حفاظتی این عمل .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از  مشهد به نقل از وب دا، دکتر ابراهیم خالقی با اشاره به اینکه در سال 94 تعداد موارد مرگ مغزی به کمترین تعداد خود در دهه 90 یعنی 56 مورد رسیده بود ، عنوان کرد: اواخر سال 94 و 95 بازرسی از بیمارستان ها افزایش یافت تا بهتر بتوان بیماران مرگ مغزی را شناسایی کرد.

مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: از همین رو با حکمی از سوی معاونت درمان بازرسین پیوند با بیمارستان ها ارتباط می گرفتند تا بیمارانی که سطح هوشیاری کمتر از 5 درصد دارند شناسایی و مراقبت شوند.

وی با اشاره به اینکه طبق دستور وزیر بهداشت همه بیماران با شرایط ذکر شده توسط واحد فراهم آوری اعضا شناسایی و پیگیری می شوند، ابراز کرد: در شرایطی که بیمار از سطح هوشیاری پایینی برخوردار است احتمال اینکه چند اتفاق برای بیمار رخ دهد وجود دارد، اول اینکه بیمار آرام ارام سطح هوشیاری بالاتری را کسب کند و رو به بهبودی برود که این آرزوی قلبی ماست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهدای عضو در شرایط پاندمی کرونا ادامه دارد

اهدای عضو در شرایط پاندمی کرونا ادامه دارد