مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 تیر 1400 ساعت 04:002021-07-19سياسي

آب هور العظیم توسط رودخانه کرخه و ذهاب نیشکر تامین می شود


تالاب هور العظیم دارای پنج مخزن ورودی است که آب آن توسط رودخانه کرخه و ذهاب های نیشکر تامین می شود.

- ، قاسم سلیمانی دشتکی یکشنبه شب در گفتگویی تلویزیونی اظهار کرد: در پی بروز مشکلات تنش آبی و خشکسالی در استان با پیگیری های انجام شده هیئتی متشکل از رییس سازمان مدیریت بحران کشور، معاونان وزیران نیرو و جهاد کشاورزی، سازمان برنامه و بودجه و دادستانی کل کشور به استان سفر و نشستی در استانداری خوزستان برگزار شد.

دشتکی افزود: در این نشست پیشنهادات خوبی برای طرح در هیئت دولت ارائه که در نشست روز یکشنبه دولت این پیشنهادها بررسی و همگی به تصویب رسیدند.

وی ادامه داد: از جمله این مصوبات پرداخت باقیمانده خسارت سیل 98، پرداخت خسارت به دامداران و کشاورزان، اعتبار برای ساخت سدهای مارد و چوئبده در آبادان و خرمشهر برای جلوگیری از ورود آب شور دریا و طرح های مقابله با تنش آبی در استان است که در مجموع در این خصوص یک هزار و 272 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافت.

استاندار خوزستان بیان کرد: ظرف دو سه روز آینده، 50 درصد این اعتبارات به صورت نقد پرداخت و یک ماه پس از اجرای طرح ها 50 درصد باقی مانده آن پرداخت خواهد شد.

سلیمانی دشتکی گفت: پیش بینی ما این بود که سال زراعی امسال از نظر بارندگی نزدیک به نرمال باشد و در سه چهار ماه نخست سال زراعی مشکل خاصی ندا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آب هور العظیم توسط رودخانه کرخه و ذهاب نیشکر تامین می شود

آب هور العظیم توسط رودخانه کرخه و ذهاب نیشکر تامین می شود