مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 تیر 1400 ساعت 04:052021-07-19سياسي

قمقمه سفالی منقوش مکشوفه از دهانه غار علیصدر ثبت ملی شد


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کبودراهنگ از ثبت ملی قمقمه سفالی منقوش مکشوفه از دهانه غار علیصدر خبرداد.

- ایسنا/همدان رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کبودراهنگ از ثبت ملی قمقمه سفالی منقوش مکشوفه از دهانه غار علیصدر خبرداد.

غلامی در گفت وگو با ایسنا، اظهارکرد: قمقمه سفالی منقوش که در سال 1373 از دهانه غار علیصدر کشف شده بود به شماره ثبت 1754 طی جلسه ای که در شورای ثبت وزارتخانه تشکیل شده بود ثبت و طی هفته گذشته ابلاغ شد.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کبودراهنگ تصریح کرد: این قمقمه سفالی با نقوش هندسی و گیاهی به صورت نقش کنده و سطح خارجی قمقمه با نقوش هندسی خورشیدتزیین شده است که دارای دو دسته و در دو طرف لوله به صورت قرینه کار شده است که یکی از دسته ها شکسته و جای آن کاملاً مشخص است و قدمت این قمقمه مربوط به دوره سلجوقی ایلخانی است.

غلامی ادامه داد: کشف این سفال در دهانه غار علیصدر نشان می دهد که در زمان های گذشته از غار به عنوان آب انبار، پناهگاه، تفریحگاه و حتی به صورت یخچال طبیعی از سوی اهالی روستا مورد استفاده قرار می گرفته است.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کبودراهنگ همچنین از اجرای فاز اول جداره سازی، کف سازی و روشنایی معابر روستای علیصدر خب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قمقمه سفالی منقوش مکشوفه از دهانه غار علیصدر ثبت ملی شد

قمقمه سفالی منقوش مکشوفه از دهانه غار علیصدر ثبت ملی شد