مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 تیر 1400 ساعت 05:202021-07-19پزشكي

شایع ترین بیماری های چشم کدامند؟


چشم ها از مهمترین اعضای بدن هستند و بروز کوچکترین علائم در آن ها می تواند زنگ خطری برای بروز یک بیماری شایع چشمی باشد.

- ایسنا/لرستان یک متخصص چشم پزشکی گفت: چشم ها از مهمترین اعضای بدن هستند و بروز کوچکترین علائم در آن ها می تواند زنگ خطری برای بروز یک بیماری شایع چشمی باشد.

ژیلا حسینی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: چشم ها اندام هایی اند که می توانند خود را درمان کنند، اما نمی توانید انتظار داشته باشید که همیشه به این کار ادامه دهند و نیاز به دارو ودرمان پیدا نکنید.

وی با اشاره به این که چشم نیز مانند دیگر اندام های بدن با بیماری هایی روبرو است، افزود: تباهی لکه زرد یا دژنراسیون ماکولا یکی از این بیماری هاست که به سن وابسته بوده و در زنان و مردان بالای 50 سال شایع است.

حسینی با اشاره به این که این بیماری هنگام آسیب به شبکیه رخ می دهد، ادامه داد: ماکولا قسمت حساس به نور شبکیه و مسئول دید مستقیم و واضح است که برای کارهای دقیق مانند خواندن و رانندگی لازم است، در نتیجه این بیماری فرد دچار تاری دید می شود و در بخش مرکزی دید بینایی خود را از دست می دهد.

این متخصص چشم پزشکی تصریح کرد: این اختلال شایع ترین علت نابینایی در افراد مسن به شمار رفته و در بعضی موارد ممکن است برای AMD جراحی انجام شود، اما این روش برای درمان این بیماری خظرناک است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شایع ترین بیماری های چشم کدامند؟

شایع ترین بیماری های چشم کدامند؟