مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 تیر 1400 ساعت 08:202021-07-19پزشكي

درمانی نوین و امیدبخش برای اندومتریوز


مدیرگروه سلول های بنیادی مزانشیمی جهاددانشگاهی قم با اشاره به تحقیقات این گروه پژوهشی مشتقات حاصل از سلول های بنیادی را راهکاری نوین و امیدبخش برای درمان بیماری اندومتریوز دانست.

- مدیرگروه سلول های بنیادی مزانشیمی جهاددانشگاهی قم با اشاره به تحقیقات این گروه پژوهشی مشتقات حاصل از سلول های بنیادی را راهکاری نوین و امیدبخش برای درمان بیماری اندومتریوز دانست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر آذر شیخ الاسلامی در تشریح بیماری اندومتریوز گفت: اندومتریوز یک بیماری وابسته به هورمون خوش­خیم است که در آن بافت اندومتر در بافت ها و اندام هایی در خارج از رحم نظیر تخمدان، صفاق و فضای رکتوواژینال ایجاد می شود.

شیخ الاسلامی ادامه داد: بیشتر بیماران مبتلا به اندومتریوز در سنین باروری هستند و علائم مختلفی از جمله درد مزمن لگن، دردهای آزاردهنده و رنج آور در زمان قاعدگی و نزدیکی، و ناباروری را تجربه می کنند که اغلب کیفیت زندگی را به طور چشمگیری کاهش می­دهد.

وی گفت: از نظر آسیب شناسی، تشخیص اندومتریوز با حضور غدد و استرومای اندومتر در خارج از رحم، عمدتاً در تخمدان ها صورت می­گیرد.

تاکنون پاتوژنز بیماری اندومتریوز به طور دقیق مشخص نشده است، با این وجود مهم ترین علت مورد قبول آن، برگشت جریان خون قاعدگی به داخل حفره ­ی لگن و استقرار سلول­ های مو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درمانی نوین و امیدبخش برای اندومتریوز

درمانی نوین و امیدبخش برای اندومتریوز