مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 تیر 1400 ساعت 08:252021-07-19اقتصادي

بلاتکلیفی بازار درباره مهمترین مشتری نفتی جهان


واردات نفت چین در نیمه اول سال 2021 بر مبنای سالانه نخستین کاهش را در هشت سال اخیر نشان داد و نگرانیهایی را در بازار نسبت به وضعیت خرید این کشور در ماههای آینده برانگیخت.

- واردات نفت چین در نیمه اول سال 2021 بر مبنای سالانه نخستین کاهش را در هشت سال اخیر نشان داد و نگرانیهایی را در بازار نسبت به وضعیت خرید این کشور در ماههای آینده برانگیخت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، همزمان صادرات سوخت چین در نیمه اول سال 2021 به دلیل فعالیت پالایشگاههای این کشور با ظرفیت کامل در شرایطی که عرضه فرآورده های نفتی دچار اشباع شد، رشد کرد.

کلاید راسل، مقاله نویس رویترز با استناد بر آمار چین و محاسبه میزان واردات و تولید داخلی این کشور، برآورد کرد که پالایشگاههای چینی در ماههای اخیر نفت بیشتری در مقایسه با میزانی که به ظاهر موجود است، پالایش کرده اند.

از سوی دیگر به نظر می رسد که مصرف داخلی نفت در چین کمتر از قبل شده است.

تحلیلگرانی که به دقت واردات چین را دنبال می کنند و روند مصرف در این کشور را ارزیابی می کنند، به دنبال نشانه هایی درباره تقاضا و خرید چین هستند که به عنوان بزرگترین واردکننده نفت جهان، به تنهایی تاثیر بالایی روی قیمتها دارد.

از آنجایی که چین آمار ذخایر تجاری و استراتژیک نفت را اعلام نمی کند، کار تحلیلگران پیچیده بوده و شامل فرضیات و اما و اگره


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بلاتکلیفی بازار درباره مهمترین مشتری نفتی جهان

بلاتکلیفی بازار درباره مهمترین مشتری نفتی جهان