مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 تیر 1400 ساعت 09:202021-07-19بين الملل

گورهای جمعی کانادا؛ وعده کلیسای کاتولیک برای انتشار سوابق سیزده مدرسه


در پی کشف چند گور جمعی کودکان بومی کانادا، یکی از رهبران بومی این کشور گفت کلیسای کاتولیک تصمیم گرفته سوابق سیزده مدرسه شبانه روزی را منتشر کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، بابی کامرون رییس فدراسیون ملت های بومی مستقل در کانادا گفت، کلیسای کاتولیک سوابق دستکم سیزده مدرسه شبانه روزی را منتشر خواهد کرد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی ، کامرون در مصاحبه ای گفت: این خبری خوشحال کننده است و شروعی برای انجام اقدامی مشابه از سوی دیگر کلیساهای کانادا است که سوابق فوت شدگان و بازماندگان را منتشر کنند .

این رهبر بومیان کانادا افزود: میزان فشاری که بر روی آن ها قرار داده ایم در حال اثر کردن است و قرار است همچنان صدای بازماندگان باشیم .

هفته گذشته، یک رسانه کانادایی از کشف گور جمعی بیش از 160 کودک بومی در یکی از مدارس سابق واقع در استان غربی این کشور خبر داد.

انتشار ماجرای هولناک کشف صدها گور جمعی در محوطه مدارس شبانه روزی قدیمی که از آنها اجساد کودکان بومی کانادایی بیرون کشیده شده، طی هفته های اخیر بارها خبرساز شده و باعث ایجاد تنش در این کشور مدعی حقوق بشر و اختلاف میان دولت کانادا و واتیکان شده است.

رسانه های کانادایی در هفته های گذشته سه بار از کشف گورهای جمعی که مدفن نزدیک به 1000 تن از کودکان بومی کانادا بوده اند خبر داد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گورهای جمعی کانادا؛ وعده کلیسای کاتولیک برای انتشار سوابق سیزده مدرسه

گورهای جمعی کانادا؛ وعده کلیسای کاتولیک برای انتشار سوابق سیزده مدرسه