مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 تیر 1400 ساعت 11:002021-07-19پزشكي

ابتلای یک چهارم جمعیت 15 تا 64ساله به اختلالات روانی


مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 23 درصد جمعیت 15 تا 64 سال کشور به انواع اختلال روانپزشکی مبتلا هستند و وضعیت بهره مندی از خدمات درمانی در میان 66 درصد از مبتلایان نامناسب است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، احمد حاجبی مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت در اولین نشست کارگروه تخصصی سلامت روان برای استقرار سند سلامت روان کشور اظهار کرد: درصد قابل توجهی از مبتلایان به انواع اختلالات روانپزشکی این افراد (66 درصد) اعتقادی به دریافت درمان جهت مشکلات خود نداشته و معتقدند که مشکلات آنها به طور طبیعی برطرف خواهد شد.

وی ضمن تاکید بر ضرورت انگ زدایی از مبتلایان به طیف اختلالات روانی، همکاری همه دستگاه های اجرایی برای توانمندسازی آحاد جامعه، افزایش سواد سلامت روان و بهبود بهره مندی از خدمات سلامت روان را در این راستا الزامی دانست.

حاجبی اظهار داشت: با توجه به به سوابق طرح موضوع سند سلامت روان کشور در دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی از سال 1392 و تصویب آن در دومین جلسه کمیسیون دائمی شورا در سال 1397، تنها راه برون رفت از معضلات فعلی را همکاری بین بخشی برای استقرار سنداست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابتلای یک چهارم جمعیت 15 تا 64ساله به اختلالات روانی

ابتلای یک چهارم جمعیت 15 تا 64ساله به اختلالات روانی