مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 تیر 1400 ساعت 12:352021-07-19فرهنگي

نوازندگی علی قمصری در توس به یاد استاد شجریان


علی قمصری، آهنگساز و نوازنده تار، در ادامه پروژه «تار ایرانی» با حضور در آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی در توس قطعاتی را به یاد استاد محمدرضا شجریان اجرا کرد.

- ایسنا/خراسان رضوی علی قمصری، آهنگساز و نوازنده تار، در ادامه پروژه تار ایرانی با حضور در آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی در توس قطعاتی را به یاد استاد محمدرضا شجریان اجرا کرد.

این هنرمند موسیقی سنتی ایران با انتشار ویدویی از این اجرا در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام، نوشت: تار ایرانی در خراسان، بوی استاد شجریان بزرگ را به خود گرفت و به همراه گروه دف نوازان خراسانی، بخش هایی از قطعات باران و شرنگ را اجرا کردیم.

بخش هایی از آلبوم ارزشمند شب، سکوت، کویر استاد کیهان کلهر که بر مبنای مقام های خراسان خلق شده است.

شاید این نقطه جغرافیایی، مرکز ثقل عاطفه هنری ادبی ایرانیان است، چراکه بزرگانی در این جا آرمیده اند که زنده ماندن زبان و هنر پارسی مدیون ایشان است.

وی ادامه داد: حکیم توس، فردوسی، بزرگترین پارسی سرا و حماسه آفرین ایران زمین و خالق شاهنامه، مظهر هویت طلبی فرهنگی بود که با نگاهی به آیین زروان، مهرپرستی و مزدیسنا، در دوره ای که ادبیات غنایی مرسوم بود، حماسی گو شد و در فضای ضد پارسی آن زمان به زبان پارسی اعتبار و قوامی تازه بخشید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نوازندگی علی قمصری در توس به یاد استاد شجریان

نوازندگی علی قمصری در توس به یاد استاد شجریان