مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 تیر 1400 ساعت 16:552021-07-19بين الملل

دیدار عمران خان با فرستاده آمریکا در امور افغانستان


نخست وزیر پاکستان در دیدار فرستاده ویژه آمریکا در امور افغانستان ضمن تاکید بر لزوم تسریع در روند صلح این کشور، هشدار داد که تحمیل یک دولت با زور منجر به حل منازعه نشده و هرگونه تشدید بحران در افغانستان به ضرر پاکستان تمام خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا به نقل از منابع رسمی پاکستان، زلمای خلیلزاد امروز در اسلام آباد با عمران خان دیدار و طرفین پیرامون آخرین تحولات افغانستان و لزوم تسریع در روند صلح این کشور گفتگو کردند.

این دیدار همزمان با استقبال دولت پاکستان از بیانیه مشترک در پایان مذاکرات بین الافغانی در دوحه صورت گرفت که اسلام آباد برگزاری نشست دو روزه مذاکراتی میان هیات کابل و گروه طالبان را یک پیشرفت مثبت عنوان کرد.

دفتر نخست وزیری پاکستان با صدور بیانیه ای به نقل از سخنان عمران خان در دیدار نماینده ویژه آمریکا اعلام کرد: نخست وزیرپاکستان تلاش های سازنده این کشور برای تسهیل روند صلح افغانستان جتهت دستیابی به یک توافق سیاسی فراگیر و گسترده با هدف پایان دادن به درگیری های طولانی مدت در این کشور همسایه را برجسته کرد.

وی گفت که تشدید درگیری و بی ثباتی در افغانستان به نفع پاکستان نیست، زیرا این امر منجر به چالش های جدی برای اسلام آباد در زمینه های امنیتی و هجوم پناهندگان می شود این درحالی است که صلح پایدا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیدار عمران خان با فرستاده آمریکا در امور افغانستان

دیدار عمران خان با فرستاده آمریکا در امور افغانستان