مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 تیر 1400 ساعت 03:352021-07-20پزشكي

ارزش غذایی کدام آرد بهتر است؟


یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی در چهارمحال و بختیاری در خصوص ارزش غذایی آرد، گفت: اگر آرد استفاده شده برای پخت نان کامل باشد، آن نان بهترین نان محسوب می شود، - ایسنا/چهارمحال و بختیاری یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی در چهارمحال و بختیاری در خصوص ارزش غذایی آرد، گفت: اگر آرد استفاده شده برای پخت نان کامل باشد، آن نان بهترین نان محسوب می شود، در واقع آردی که سبوس آن گرفته نشده و سفید نباشد، بهترین نوع آرد است.

سیاوش فاضلیان در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه نان و غلات یکی از شش گروه غذایی مهم در سبد تغذیه ای افراد به شما می رود و این گروه غذایی برای تامین انرژی استفاده می شود، اظهار کرد: در این گروه مواد غذایی مانند نان سنگک، بلغور گندم، بلغور جو، بلغور ذرت، برنج قهوه ای و ذرت بو داده وجود دارد.

وی افزود: عموما به منظور بهتر پخته شدن غلات، سبوس آن را جدا می کنند که از جمله نان های بدون سبوس می توان به نان لواش و نان باگت اشاره کرد، به علاوه در برخی از شیرینی ها نیز از آرد بدون سبوس استفاده می شود، اما باید گفت سبوس اگر پخته شود، دریافت عناصر آن بیشتر است.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با بیان اینکه سبوس منبع غنی از فیبر است، یادآور شد: فیبر از یبوست جلوگیری کرده و از طریق این فرآیند، از سرطان کولون و سرطان دستگاه گوارش نیز در افراد جل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارزش غذایی کدام آرد بهتر است؟

ارزش غذایی کدام آرد بهتر است؟