مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 تیر 1400 ساعت 03:452021-07-20سياسي

ماجراهای بین المللی تبریز به ادبیات رسید


مدتی است که زمزمه هایی در مورد انتخاب تبریز به عنوان «شهر خلاق ادبیات» از تریبون شهرداری شنیده می شود و آدمی را ناخودآکاه یاد تجربه «تبریز 2018» می اندازد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، شبکه شهرهای خلاق یونسکو، عنوانی است که از سال 2004 در یونسکو مطرح شده و هدف کلی آن، پیگیری سیاست های توسعه پایدار در هفت رشته است: رسانه، فیلم، موسیقی، ادبیات، صنایع دستی، غذا و طراحی.

شهری که با معرفی اسناد و سوابق و زیرساخت های لازم، بتواند در هر یک از این هفت رویداد، شایستگی های خود را ثابت کند، به شبکه شهرهای خلاق متصل، و از مزیت های آن، بهره مند می شود.

مهم ترین دستاورد این طرح، رونق گردشگری تخصصی است.

در کنار این دستاورد، شهر برگزیده متعهد می شود تجربه های خود را در رشته ای که برگزیده شده، در اختیار جامعه جهانی قرار دهد.

در همین راستا، مدیران شهری تبریز و در راس آن ها معاون فرهنگی شهردار، مدتی است مترصد است تبریز را مفتخر به یک عنوان دیگر بین المللی کنند: شهر خلاق ادبیات .

حال ببینیم تبریز در حوزه ادبیات، قرار است چه تجربه هایی را در اختیار جامعه جهانی قرار دهد: 1) مقبره الشعرا به عنوان مهم ترین نماد ادبی تبریز، سال هاست که به مایه آبروریزی فرهنگی تبریز تبدیل شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجراهای بین المللی تبریز به ادبیات رسید

ماجراهای بین المللی تبریز به ادبیات رسید