مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 تیر 1400 ساعت 05:102021-07-20پزشكي

رتینول؛ یکی از محبوب ترین ترکیبات مراقبت از پوست (+عکس)


با قرار گیری در لایه میانی پوست، رتینول به خنثی سازی رادیکال های آزاد و در ادامه تحریک ساخت الاستین و کلاژن بیشتر کمک می کند.

- رتینوییدها و از مشتقات ویتامین آ است که به منظور پیشگیری از روند پیری و درمان چین و چروک های پوستی علاوه بر آکنه مورد استفاده قرار می گیرد.

البته باید توجه داشت که رتینول همانند سایر محصولات نسخه ای رتینوییدی قوی نیست و از این رو برای تهیه آن از داروخانه ها می توان بدون نسخه پزشک نیز مراجعه کرد.

با این حال اگر بخواهیم مقایسه ای میان فرآورده های موضعی OTC در این خانواده داشته باشیم، رتینول همچنان در رتبه نخست لیست قرار دارد و قدرت آن از ترکیبات مشابه مانند بیشتر است.

اما آیا رتینول می تواند برای پوست شما نقش درمانگر داشته باشد و به روتین روزانه مراقبت از آن اضافه شود؟ عملکرد رتینول گونه ای از رتینویید است که از ویتامین آ ساخته می شود.

به جای جداسازی و حذف سلول های مرده پوست درست مانند بسیاری از محصولات آکادمی درماتولوژی آمریکا ، تاثیر رتینول بر تنظیم سطح آب رسانی پوستی نیز به اثبات رسیده است.

اثرات لایه برداری ملایم به از بین بردن سلول های مرده پوست کمک می کند که در نتیجه آن امکان کاهش سطح رطوبت پوست وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رتینول؛ یکی از محبوب ترین ترکیبات مراقبت از پوست (+عکس)

رتینول؛ یکی از محبوب ترین ترکیبات مراقبت از پوست (+عکس)