مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 تیر 1400 ساعت 05:452021-07-20اقتصادي

تولید؛ هنوز اندر خم رفع موانع!


تولید داخلی هنوز گرفتار ده ها مشکل ریز و درشت در نقاط مختلف کشور بوده و رفع موانع پیش روی این بخش مهم، گویا به اولویت نخست مدیران تبدیل نشده است.

- دارند، هماهنگی میان مدیران دستگاه های اجرایی و بانک ها باید تقویت شود تا سخت گیری ها در زمینه ارائه وام های مربوط به رونق تولید اندکی کاهش یابد.

از طرفی دیگر، رفع بروکراسی های اداری و معطلی های تولیدکنندگان در هر بخشی که با مشکلی در آن مواجه هستند، امری که به توجه بیشتر نیاز دارد.

در قیمت گذاری دخالت نکنید! علی اصغر جمعه ای، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان در همین باره می گوید: قوانین و مقررات، فرهنگ کاری و شرایط سیاسی، مجموعه عواملی است که بر عملکرد بنگاه های اقتصادی مؤثر بوده و از مباحث خارج از کنترل مدیران محسوب می شود.

او ادامه داد: در زمینه کسب وکار، خوشبختانه وضعیت کسب وکار در استان نسبت به کشور مطلوب است و استان سمنان در سه دوره متوالی، رتبه اول کشور را از لحاظ شاخص کسب وکار کسب کرد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: غیرقابل پیش بینی بودن و تغییرات مواد اولیه و محصولات، دشواری تأمین مالی از بانک ها، بی ثباتی سیاست ها و قوانین و مقررات رویه های اجرایی ناظر بر کسب وکار و دخالت نهادهای حاکمیتی در قیمت گذاری از جمله مو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید؛ هنوز اندر خم رفع موانع!

تولید؛ هنوز اندر خم رفع موانع!