مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 تیر 1400 ساعت 07:202021-07-20اقتصادي

محوطه سازی ورودی آتشکده تاریخی آتشکوه محلات آغاز شد


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان محلات از آغاز مرمت و بازسازی دیواره های سنگ چین محوطه آتشکده آتشکوه خبر داد.

- مهدی لعل بار در گفت وگو با خبرنگار فارس در محلات با اشاره به آغاز مرمت و بازسازی دیواره های سنگ چین محوطه آتشکده آتشکوه  اظهار کرد: بخشی از سنگ چین مسیل مجاور آتشکده آتشکوه چند ماه قبل براثر سیل تخریب شد و با توجه به فاصله نزدیک این مسیل با ستون های آتشکده و اهمیت موضوع، بازسازی این دیواره در  دستور کار قرار گرفت.

  وی با اشاره به اینکه  برای مرمت این بخش  اعتباری بالغ بر 700 میلیون ریال  در نظر گرفته شده است،  گفت: طول مسیری که بازسازی خواهد شد حدود 70 متر است که شامل دیواره ای به ارتفاع 2 متر و کف سازی به عرض 1 و نیم تا دو متر را شامل می شود که عملیات اجرایی آن به زودی آغاز خواهد شد.

  لعل بار افزود:  با توجه به اینکه هزینه اجرایی کار از مبلغ مذکور بیشتر خواهد شد، بخشی از هزینه ها از جمله تامین سنگ لاشه، با کمک معادن منطقه تامین خواهد شد.

  وی با تاکید بر لزوم حفاظت و حراست هر چه بیشتر از این بنای مهم تاریخی بیان کرد: با انجام این سنگ چینی، زمینه نگهداری از این مکان تاریخی بهتر مهیا شده  و تردد و ورود گردشگران نیز تسهیل شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محوطه سازی ورودی آتشکده تاریخی آتشکوه محلات آغاز شد

محوطه سازی ورودی آتشکده تاریخی آتشکوه محلات آغاز شد