مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 تیر 1400 ساعت 09:502021-07-20بين الملل

ناجا با چه کسانی برخورد می کند/ با کدام اسلحه «نعیماوی» را کشتند؟


  اما این همه ماجرا نیست.

بخشی از این اسلحه ها نیز مطابق یک رسم غلط و فرهنگ انحرافی در دست بخشی از مردم است که باید نیروهای امنیتی و نظامی پیشتر برای این موضوع تدبیر می کردند.

  این اسلحه ها تنها برای عروسی و عزا نیست و باعث شده است در اغلب درگیری های خانوادگی و طایفه ای مسلحانه بین طرف های منازعه به یک تهدید واقعی برای امنیت روانی و اجتماعی جامعه تبدیل شود  تا آنجایی که تکرار آن ها در برخی مناطق سبب مهاجرت برخی از ساکنین از شهر و دیار خود شده است.

مطابق آخرین آمار رسمی در سال 94 حدود یک میلیون 600 هزار سلاح غیرمجاز وجود دارد که اغلب از مرزهای ترکیه و عراق وارد کشور شده است.

  آخرین کشفیات پلیس استان خوزستان در بهار امسال نشان می دهد شناسایی  پنج باند قاچاق سلاح  به کشف 350 قبضه سلاح جنگی و شکاری منجر شده  و در همین مدت 280 نفر از دارندگان سلاح غیرمجاز و عاملان تیراندازی ها  نیز دستگیر و 19 هزار فشنگ کشف شده است.

  به عنوان مثال در سال 96  درگیری بین دو طایفه در روستای پتک جلالی بخش میداود شهرستان باغملک در مدت زمان کوتاهی آنقدر شدت گرفت که به کشته و خوبی از سوی جوانان طوایف عربی مواجه شد.

  برخی اخبار مربوط به حوادث مربوط به وجود این اسلحه های غیرقانونی در استان خوزستان: تیراندازی در مجلس عزا در آبادان یک قربانی گرفت ( ایرنا، بهمن97) ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناجا با چه کسانی برخورد می کند/ با کدام اسلحه «نعیماوی» را کشتند؟

ناجا با چه کسانی برخورد می کند/ با کدام اسلحه «نعیماوی» را کشتند؟