مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 تیر 1400 ساعت 11:202021-07-20ورزشي

فعالیت 23 اکیپ دامپزشکی در زنجان طی عید قربان


23 تیم ثابت و سیار نظارتی بر ذبح دام در عید قربان نظارت دارند.

- محمدباقر حاج کاظمی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: 23 تیم ثابت و سیار نظارتی بر ذبح دام در عید قربان نظارت دارند.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه 10 تیم نظارتی ثابت در این زمینه فعالیت دارند، بیان کرد: 13 تیم سیار نیز نظارت بر جلوگیری از بروز بیماری ها بر نحوه ذبح دام در عید قربان را برعهده دارند.

وی با اشاره به اینکه این تیم ها متشکل از 10 دامپزشک و 16 بازرس گوشت هستند، گفت: پنج ناظر شرعی نیز به همراه این تیم ها بر نحوه ذبح دام های قربانی نظارت خواهند داشت.

حاج کاظمی با اشاره به اینکه مردم مسائل بهداشتی در ذبح دام ها را مورد توجه قرار دهند، بیان کرد: مردم از ذبح دام در کنار خیابان، معابر و منزل پرهیز کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با بیان اینکه در عید قربان امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا، کشتار دام صرفا در کشتارگاه ها انجام می شود، افزود: کشتارگاه های دام زنجان مروارید و کشتارگاه نور ابهر - خرم دره از ساعت 7 تا 13 روز عید قربان خدمات ارائه می دهند.

وی به مردم توصیه کرد، گوشت را به مدت حداقل 24 ساعت در دمای صفر تا 4 درجه سانتی گراد در یخچال نگهداری کرده و سپس استفاده کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعالیت 23 اکیپ دامپزشکی در زنجان طی عید قربان

فعالیت 23 اکیپ دامپزشکی در زنجان طی عید قربان