مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 تیر 1400 ساعت 11:252021-07-20بين الملل

پکن: آمریکا از جاسوسی سایبری دست بردارد


وزارت خارجه چین با هشدار به آمریکا برای متوقف کردن جاسوسی سایبری از کشورهای مختلف، اتهام زنی های اخیر واشنگتن به پکن مبنی بر انجام شدن حملات سایبری از خاک این کشور را محکوم کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، اتهام زنی اخیر آمریکا و متحدان غربی واشنگتن علیه ، ژائو طی نشست خبری روزانه در پکن ضمن هشدار به آمریکا برای لغو کردن اعلام جرم علیه چهار تبعه چینی به بهانه حمله سایبری به این کشور و تلاش جهت سرقت اسرار تجاری واشنگتن، گفت این شرکت های چینی هستند که قربانی حملات سایبری آمریکایی شده اند.

دولت آمریکا و تعدادی از متحدان اروپایی آن روز دوشنبه هکرهای چینی را به انجام حمله توسط یک باج افزار به سیستم ایمیل شرکت مایکروسافت متهم کرده و برای چهار تبعه این کشور حکم بازداشت صادر کردند.

سخنگوی وزارت خارجه چین در ادامه با بیان اینکه پکن هرگز چنین اتهام زنی و تهدیدهایی را نمی پذیرد، اظهار داشت: آمریکا باید دست از جاسوسی سایبری [علیه دیگر کشورها] بردارد .

وزارت بازرگانی آمریکا چندی پیش هفت کمپانی چینی در حوزه ابرکامپیوترها را به بهانه کمک به اقدامات نظامی و ارتش این کشور، در لیست تحریم های خود قرار داد.

این دستورالعمل بر اساس فرمان اجرایی شماره 13873 صادر شده است که دونالد ترامپ سال گذشته آن را معرفی کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پکن: آمریکا از جاسوسی سایبری دست بردارد

پکن: آمریکا از جاسوسی سایبری دست بردارد