مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 تیر 1400 ساعت 12:002021-07-20بين الملل

نتیجه مذاکره با عراق و عربستان درباره اعزام زائر ایرانی


رییس سازمان حج و زیارت درباره ازسرگیری سفر زائران ایرانی به عراق، دلیل بازماندن زائران ایرانی از حج، برقراری دوباره عمره و آخرین نتایج پرونده های فاجعه منا و مسجدالحرام توضیح داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از، اعزام نشدن از مناطق قرمز و نارنجی و…، این شروط در حالی تعیین شده که اگر قرار باشد مردم به انگلیس یا کشور دیگری سفر کنند، چنین الزام هایی ندارند.

بازگشایی راه عراق شاید بعد از عرفه معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: براساس همین شروط با سفیر عراق در ایران مذاکره کردیم و مشخص بود ایشان بدون نظر دولت مرکزی نمی تواند به زائران ایرانی ویزای زیارتی بدهد.

برای همین معاون سازمان حج و زیارت به عراق اعزام شد و با وزیر سیاحه (گردشگری) این کشور مذاکره کرد و پروتکل بهداشتی هم مبادله شد.

ما عجله داشتیم برای عرفه حداقل هزار نفر زائر ایرانی را، حالا که از حضور در صحرای عرفات محروم هستیم در کنار مزار امام حسین (ع)، اعزام کنیم.

قرار بود عراق تا روز شنبه گذشته جواب ما را بدهد، ولی با موج جدید ویروس کرونا در این کشور اعلام کردند فعلاً و تا بعد از عرفه این امکان را ندارد.

رشیدیان تاکید کرد: پیگیریم بعد از عرفه با رعایت پروتکل وزارت بهداشت و درمان، راه زیارت عتبات را محدود و کنترل شده باز کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نتیجه مذاکره با عراق و عربستان درباره اعزام زائر ایرانی

نتیجه مذاکره با عراق و عربستان درباره اعزام زائر ایرانی