مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 تیر 1400 ساعت 03:552021-07-21فرهنگي

نقاشی اسماعیل در قربانگاه روایی - مذهبی است


کارشناس مرمت و نقاشی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان گفت: در مجموعه نقاشی و تزیینات آثار تاریخی این شهرستان، نقاشی اسماعیل در قربانگاه ، - ایسنا/اصفهان کارشناس مرمت و نقاشی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان گفت: در مجموعه نقاشی و تزیینات آثار تاریخی این شهرستان، نقاشی "اسماعیل در قربانگاه"، یک نمونه منحصر به فرد دیوارنگاری در منطقه کاشان است.

امیرحسین پرنیان در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: نقاشی اسماعیل در قربانگار اثر یکی از نابغه های هنر نقاشی دوره قاجار به نام عبدالوهاب غفاری است که در خانه تاریخی حکیم باشی ظاهراً به روش تمپرا اجرا شده و بیانگر داستان اسماعیل (ع) در قربانگاه یا ذبح اسماعیل (ع) است.

وی افزود: این داستان که به واسطه جنبه های پندآموز و اخلاقی خود مورد توجه هنرمندانی همچون کاراواجو (نقاش ایتالیایی)، محمد زمان (نقاش اواخر دوره صفویه) و دیگران بوده از جمله داستان های روایی مذهبی است که هنرمندان مختلفی به آن پرداخته اند.

این کارشناس مرمت و نقاشی اداره میراث فرهنگی کاشان، تصریح کرد: از جمله ویژگی های این نقاشی تنوع طرح و رنگ است که گویا هنرمند در اجرای اثر به آثار هنرمندان دیگر نیز توجه داشته و نهایتاً این داستان را به گونه ای کاملا ایرانی به تصویر کشیده است و نحوه پوشش لب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقاشی اسماعیل در قربانگاه روایی - مذهبی است

نقاشی اسماعیل در قربانگاه روایی - مذهبی است