مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 تیر 1400 ساعت 04:252021-07-21بين الملل

رایزنی آمریکا، ژاپن و کره جنوبی درباره مسائل تنگه تایوان و کره شمالی


سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت، معاون آنتونی بلینکن در رابطه با اهمیت ثبات در تنگه تایوان و خلع سلاح هسته ای کره شمالی در نشست با همتایان خارجی خود از کره جنوبی و ژاپن گفت وگو کرد.

- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت، معاون آنتونی بلینکن در رابطه با اهمیت ثبات در تنگه تایوان و خلع سلاح هسته ای کره شمالی در نشست با همتایان خارجی خود از کره جنوبی و ژاپن گفت وگو کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت، وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا سه شنبه با موری تاکئو، معاون وزیر خارجه ژاپن و چویی جونگ کان، معاون اول وزیر خارجه کره جنوبی ملاقات کرد.

تنگه تایوان به عرض 180 کیلومتر تایوان را از چین جدا می کند.

براساس بیانیه وزارت خارجه آمریکا، وندی شرمن و همتایانش در گفت وگوهایشان به تعمیق همکاری سه جانبه در خصوص بحران اقلیمی، واکنش به پاندمی، انعطاف پذیری اقتصادی و ترمیم متعهد شدند.

طبق این بیانیه، متحدان مذکور همچنین درباره تعهد مشترک برای همکاری در قبال خلع سلاح هسته ای کامل شبه جزیره کره و تصمیم به رسیدگی به تهدید هسته ای و برنامه موشک بالستیک کره شمالی رایزنی کردند.

براساس این بیانیه، آنها همچنین مخالفاتشان را با تحرکاتی که نظم بین المللی مبتنی بر قانون را تضعیف کند، ابراز کرده و بر لز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رایزنی آمریکا، ژاپن و کره جنوبی درباره مسائل تنگه تایوان و کره شمالی

رایزنی آمریکا، ژاپن و کره جنوبی درباره مسائل تنگه تایوان و کره شمالی