مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 تیر 1400 ساعت 05:002021-07-21اقتصادي

وضعیت تامین خون در استان های تالاسمی خیز کشور


سخنگوی سازمان انتقال خون ایران، در ارتباط با تامین نیاز استان ها به خون و فرآورده های خونی در پاندمی کرونا، توضیحاتی ارائه داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازدر کشور، توجه ویژه تری به تامین خون سالم و کافی استان هایی که مصرف خون بالاتری دارند، داشته است.

وی افزود: شبکه ملی خون رسانی که ذخایر خون در کشور را پایش می کند در تلاش است تا خون مازاد بر مصرف استان هایی که مصرف خون بالایی ندارند و می توانند نیاز خود را برطرف کنند را به استان هایی که نیاز بیشتری به خون و فرآورده های خونی دارند ارسال کند و با توزیع متناسب با مصرف خون خدمات به هنگام تری را به بیماران نیازمند به خون ارائه دهد.

حاجی بیگی ادامه داد: در برخی استان ها بیماران نیازمند به خون کم شمارتر هستند و از این رو نیاز کمتری به خون و فرآورده های خونی دارند و این در حالی است که می توانند خون و فرآورده های خونی مازاد بر مصرف استان را متناسب با زیرساخت های موجود خود تولید کنند و به استان هایی که نیاز بیشتری به خون دارند یاری برسانند.

وی افزود: در استان های جنوبی بیماری تالاسمی ماژور شیوع بیشتری دارد و وجود ذخایر خون کمتر از 10 روز برای درمان و حفظ کیفیت زندگی این بیماران در این استان ها ضروری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت تامین خون در استان های تالاسمی خیز کشور

وضعیت تامین خون در استان های تالاسمی خیز کشور