مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 تیر 1400 ساعت 07:052021-07-21بين الملل

ترکیه از بازگشایی بخشی از شهر ارواح قبرس خبر داد


مقامات قبرس ترک نشین از بازگشایی بخشی از یک شهر متروکه برای اسکان مجدد بالقوه خبر دادند؛ اطلاعیه ای که انتقاد شدید قبرس یونانی نشین نسبت به سازماندهی تصرف زمین به صورت دزدکی را به همراه داشت.

- مقامات قبرس ترک نشین از بازگشایی بخشی از یک شهر متروکه برای اسکان مجدد بالقوه خبر دادند؛ اطلاعیه ای که انتقاد شدید قبرس یونانی نشین نسبت به "سازماندهی تصرف زمین به صورت دزدکی" را به همراه داشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، واروشا ، مجموعه ای مخوف از هتل ها و منازل مسکونی متروکه در یک منطقه نظامی که هیچ کس اجازه ورود به آن را نداشته است، از زمان جنگ سال 1974 که این جزیره را به دو بخش تقسیم کرد، خالی از سکنه و به شهر ارواح معروف شده است.

مقامات قبرس ترک نشین در نوامبر 2020 بخش کوچکی از این شهر را برای بازدیدهای روزانه باز کردند و روز سه شنبه گفتند: بخشی از این شهر با مکانیسمی به کاربری غیرنظامی تغییر می کند و در اختیار مردم قرار می گیرد تا اموال خود را به طور بالقوه پس گیرند.

رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه روز سه شنبه در جریان سفر به قبرس شمالی به ماراس نام ترکی شهر واروشا اشاره کرد و گفت: دوران جدیدی در ماراس آغاز خواهد شد که به نفع همگان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترکیه از بازگشایی بخشی از شهر ارواح قبرس خبر داد

ترکیه از بازگشایی بخشی از شهر ارواح قبرس خبر داد