مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 تیر 1400 ساعت 09:402021-07-21اقتصادي

حقوق حداقل بگیران را دوبار افزایش دهید


یک کارشناس حوزه کار به منظور کاهش فاصله 10 میلیون تومانی سبد معیشت خانوارهای کارگری و تقویت بازار اشتغال پیشنهاد کرد که دولت سیزدهم در دوسال اول، - کف حقوق حداقل بگیران را دوبار در سال افزایش دهد.

رضا محمودی در گفت و گو با ایسنا درباره اجرای برنامه اشتغال میلیونی در دولت سیزدهم ابراز عقیده کرد و گفت: از آنجا که تصور نمی کنم بتوانیم بلافاصله به یک میلیون شغل در سال دست پیدا کنیم لذا در بحث ایجاد شغل و بهبود فضای اشتغال، دولت آقای رییسی باید دو اقدام را در دستور کار خود قرار دهد؛ یکی بحث تثبیت و حفظ اشتغال موجود و دیگری ایجاد فرصتهای شغلی جدید است.

وی افزود: ما در فضای تحریم قرار داریم و در چنین فضایی باید برنامه هایمان را انعطاف پذیر تدوین کنیم ولی در عین حال نباید آن را به تحریم و برجام گره بزنیم و منتظر باشیم برخی مسایل درست شود.

این کارشناس حوزه کار ادامه داد: یکی از اقداماتی که دولت سیزدهم می تواند در راستای خصوصی سازی بنگاه ها، رونق اشتغال و بهبود وضع معیشت کارگران انجام دهد این است که سهام بنگاههای در حال خصوصی سازی رابا پلتفرم تعاونی واگذاری کند.

محمودی افزایش دستمزدها را از دیگر اقدامات موثر برای حفظ اشتغال و تقویت قدرت معیشت نیروهای کار دانست و گفت: اکثر کارخانه های مواد شوینده، لوازم بهداشتی و مواد غذایی در این م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حقوق حداقل بگیران را دوبار افزایش دهید

حقوق حداقل بگیران را دوبار افزایش دهید