نگاهی به عکس منتسب به بحران آبی اخیر در خوزستان و یک هشدارانتشار عکسی منتسب به بحران آبی اخیر خوزستان و بازنشر آن در فضای مجازی، بار دیگر یادآور اصلی مهم در رسانه با عنوان «توجه به اصالت خبر و عکس» است؛ - انتشار عکسی منتسب به بحران آبی اخیر خوزستان و بازنشر آن در فضای مجازی، بار دیگر یادآور اصلی مهم در رسانه با عنوان توجه به اصالت خبر و عکس است؛ نکته ای که از سوی یک عکاس ایرانی هم بر آن تاکید می شود. مجید سعیدی یادآور می شود: رسانه ها موظف هستند از انتشار هر تصویری که بیننده را گمراه کند بپرهیزند؛ در واقع اگر فیلم و عکس در همان زمان وقوع خبر هم ثبت شود اما موضوعیتی با خبر نداشته باشد و سبب گمراه شدن مخاطب شود، باید از انتشار آن پرهیز کرد. این عکاس در یادداشتی که در اختیار ایسنا گذاشته، با تاکید بر توجه به اصالت خبر و عکس ، آن را مهمترین وظیفه رسانه می داند و می افزاید: در سال های اخیر رشد دوربین های دیجیتال و همراه شدن آن با موبایل سبب رشد بسیار زیاد شهروند خبرنگاران شد و هر روز بسیاری از رسانه ها در قالب اخبار شبانه، سایت خبرگزاری و شبکه های اجتماعی، ویدئو و عکس های خبری از شهروندان منتشر می کنند. اما نکته مهمی که تا اکنون کمتر مورد توجه قرار گرفته، اصالت سنجی محتوایی شهروند خبرنگاران است؛ آیا رسانه ها پیش از انتشار به سندیت و اصالت اخبار توجه می کنند؟ او در ادامه این یادداشت می اف برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |