مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 31 تیر 1400 ساعت 04:152021-07-22سياسي

لزوم تغییر شهرداری 5 همدان به «شهرداری بافت تاریخی»


رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر همدان بر لزوم تغییر شهرداری منطقه 5 همدان به «شهرداری بافت تاریخی» تأکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، نرگس نوراله زاده صبح امروز در جلسه کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر همدان، هدف از برگزاری این جلسه را پیگیری و تعیین تکلیف محدوده شهرداری بافت مرکزی اعلام و تأکید کرد: با توجه به نامه استانداری همدان، ضروری است که نام این شهرداری به شهرداری بافت تاریخی تغییر یابد.

وی گفت: هدف از تشکیل شهرداری بافت تاریخی با اعلام محدوده سال 1335 به منظور ساماندهی بافت هایی بوده که مورد تصویب میراث فرهنگی قرار گرفته است؛ از این رو با توجه به اینکه غالب بافت های واجد ارزش از بین رفته است، شهرداری باید به دنبال احیا و باززنده سازی بناهای باقی مانده و احیاناً بافت های تاریخی هرچند محدود باشد.

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر همدان افزود: برای سایر بخش های بافت تاریخی که در گذشته زمان از بین رفته است، می توان با استفاده از راهکارهای معماری و شهرسازی، خاطرات و تداعی این آثار در بافت ها را ایجاد کرد تا ردپای آنها در بافت ها به صورت نمادین یا کف سازی یا نقاشی های دیواری و یا هر نوع ترفند خلاقانه یادآوری مورد اشاره قرار گرفته و برای بدنه سازی و نماسازی این محدوده ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم تغییر شهرداری 5 همدان به «شهرداری بافت تاریخی»

لزوم تغییر شهرداری 5 همدان به «شهرداری بافت تاریخی»