مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 31 تیر 1400 ساعت 08:302021-07-22اقتصادي

آغاز بهره برداری از طرح خط لوله انتقال نفت خام گوره تا جاسک با دستور روحانی


طرح عظیم خط لوله انتقال نفت گوره به جاسک جلوه ای از درهم شکستن تحریم ها و تکیه بر توان داخلی است.

اکنون نفت خام پس از طی یک هزار کیلومتر مسیر بدون هیچ مشکل عملیاتی به بندر جاسک رسیده و به دلیل آماده نبودن مخازن ذخیره به طور مستقیم .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ امروز پنجشنبه به دستور رییس جمهوری ، طرح خط لوله انتقال نفت خام گوره تا جاسک در استان های بوشهر، فارس و هرمزگان بهره برداری شد که در این طرح نخستین امکان دریافت و بارگیری محموله و صادرات نفت از منطقه استراتژیک دریای عمان در تاریخ صنعت نفت ایران فراهم می شود.

بهره برداری از طرح های ملی وزارت نفت با ارزش سرمایه گذاری 53 هزار میلیارد تومان با حضور ویدیو کنفرانسی رییس جمهوری آغاز شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در هشتاد و سومین برنامه افتتاح جهش تولید با بهره برداری از طرح های ملی وزارت نفت، طرح خط لوله انتقال نفت خام گوره تا جاسک را در استان های بوشهر، فارس و هرمزگان افتتاح کرد.

بر اساس این گزارش برای نخستین بار در کشور یک هزار کیلومتر لوله مقاوم برابر خوردگی توسط مهندسان داخلی تولید شد که سنگ معدن، تختال ورق و حتی پوشش آن کاملا تولید داخل است.

اجرای هزار کیلومتر خط لوله، ساخت یک واحد تلمبه خانه و دو ایستگاه توپک رانی، احداث دو پست برق و 230 کیلومتر خط انتقال برق، ساخت داخلی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز بهره برداری از طرح خط لوله انتقال نفت خام گوره تا جاسک با دستور روحانی

آغاز بهره برداری از طرح خط لوله انتقال نفت خام گوره تا جاسک با دستور روحانی