مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 31 تیر 1400 ساعت 08:302021-07-22اقتصادي

تکلیف واردات موز را فورا مشخص کنید


به دنبال جریان پیش آمده در رابطه با واردات موز، گمرک ایران از وزارت جهاد کشاورزی خواسته که تکلیف واردات موز را فورا مشخص کند چرا که در حال حاضر حجم زیادی از این کالا فسادپذیر در گمرک وجود دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در تازه ترین مکاتبه گمرک ایران با وزارت جهاد کشاورزی، جریان اعلام موضع وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) در مورد نحوه واردات موز و همچنین مصوبه سال قبل که واردات این کالا را مشروط به صادرات سیب دانسته بود، مورد توجه قرار گرفته است.

در این مکاتبه از سوی جمال ارونقی (معاون فنی گمرک ایران) به گیلان پور (معاون صنایع تبدیلی و کسب و کارهای وزارت جهاد کشاورزی) اعلام شده که معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت طی نامه ای به گمرک ایران اعلام کرده است که از نظر این معاونت واردات موز با مکانیسم ها و مقررات ابلاغی صادرات و واردات بلامانع بوده و ضروری است با توجه به قانون انتزاع وظایف و اختیارات بخش کشاورزی، موضوع از سوی وزارت جهاد کشاورزی کسب تکلیف شود.

بر این اساس معاون فنی گمرک در ادامه با اشاره به حجم چند هزار تنی موز موجود در گمرک، از معاون وزارت جهاد کشاورزی خواسته تا با توجه به فسادپذیر بودن کالا و وضعیت جوی که در گمرکهای جنوبی وجود دارد موضوع بررسی و به قید فوریت نتیجه اطلاع داده شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تکلیف واردات موز را فورا مشخص کنید

تکلیف واردات موز را فورا مشخص کنید