مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 31 تیر 1400 ساعت 08:452021-07-22اقتصادي

افزایش جمعیت آفت مگس میوه در باغ های مازندران


مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: جمعیت و شکار مگس میوه در تله ها در روز های اخیر در باغ های مختلط مرکبات و سیاه ریشه رو به افزایش است.

- عبدالرحمن زاغی امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، افزایش شکار مگس میوه در باغ های مازندران، اظهار کرد: براساس بررسی های انجام شده جمعیت و شکار مگس میوه در تله ها در روز های اخیر در باغ های مختلط مرکبات و سیاه ریشه رو به افزایش است.

وی با بیان اینکه باتوجه به تله های ایستگاه های پیش آگاهی شاهد افزایش جمعیت آفت هستیم، افزود:  باتوجه به این موضوع بحث حضور مستمر کارشناسان پیش آگاهی و شبکه مراقبت در عرصه باغ ها برای ردیابی، اطلاع رسانی،  راهنمایی باغداران در دستور کار قرار دارد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره کشت مخلوط در باغ های استان، تصریح کرد: آفت مگس میوه در شهرهای مرکزی استان بیشتر مشاهده شده و با توجه به اینکه در اکثر باغ های مرکبات، درختان گلابی، سیب، هلو و شلیل کشت شدند این موضوع بحث مبارزه با آفت را با مشکل مواجه کرده است .

زاغی با تاکید بر حساسیت باغداران و مدیریت در زمینه مبارزه با آفت، خاطرنشان کرد: توجه به توصیه ها و هشدارها، می تواند نگرانی ها نسبت به مشکلات افزایش جمعیت آفت در ارتباط با آفت مگس مدیترانه را کاهش د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش جمعیت آفت مگس میوه در باغ های مازندران

افزایش جمعیت آفت مگس میوه در باغ های مازندران