مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 31 تیر 1400 ساعت 09:102021-07-22اقتصادي

18 شهرستان سیستان و بلوچستان گرفتار تنش آبی ناشی از خشکسالی


مدیرعامل آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: 58 درصد برداشت های آب برای شهرها و روستاهای سیستان و بلوچستان وابسته به منابع زیرزمینی است و این مسئله بیش از 18 شهرستان استان را با تنش آبی مواجه می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از داده اند که عمده ترین دلیل آن برداشت بی رویه آب از ذخایر سفره های زیر زمینی بوده، اما مسئله این است که این آبهای زیر زمینی هم پایان پذیرند و با مرگ سفره های زیرزمینی شرایط طبیعی به ما اجازه بازیافت یا احیا مجدد را نخواهد داد.

علیرضا قاسمی افزود: با استمرار خشکسالی ها و کمبود منابع آبی، آنچه به عنوان تنها راه گریز از بحران کم آبی مد نظر قرار دارد، اصل سازگاری با کم آبی و مدیریت مصرف آب است و باید توجه داشت که با مرگ یک سفره زیرزمینی حتی اگر در سال ‎های بعد نیز نزولات مناسبی اتفاق بیافتد، این سفره دیگر قادر به جذب آب نخواهد بود و خاصیت نفوذپذیری آب در سفره از بین خواهد رفت.

قاسمی ، فرونشست زمین را خطرناک ترین مخاطره طبیعی دانست زیرا قابل مشاهده نیست و زمانی متوجه این رخداد می شویم که دچار آن شده ایم.

وی ادامه داد: هرچند وضعیت منابع آبی به دلیل کاهش نزولات آسمانی و برداشت های بی رویه در اغلب نقاط جمعیتی کشور خوب نیست، اما شرایط جنوب شرق کشور با توجه به موقعیت جغرافیایی و اقلیمی این خطه به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

18 شهرستان سیستان و بلوچستان گرفتار تنش آبی ناشی از خشکسالی

18 شهرستان سیستان و بلوچستان گرفتار تنش آبی ناشی از خشکسالی