مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 31 تیر 1400 ساعت 09:552021-07-22سياسي

روایتی از آخرین شهید هوانیروز/جوان ماسالی که در تاریخ هوانیروز جاودانه شد


امیرسرلشکرخلبان شهید حسین فرزانه، جوان ماسالی که در 31تیر1367 به درجه رفیع شهادت نائل آمد آخرین شهید هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی، جزو زبده ترین خلبانان بالگرد کبرا باتجربه هشت ساله جنگ کلاسیک در بین ارتشیان جهان حرف برای گفتن داشت و اگر امروز می بود یکی .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ماسال، تقریباً 23 سال قبل از انقلاب بود که در غرب استان گیلان و در شهرستان ماسال کودکی به دنیا آمد که شاید آن روز کسی نمی دانست قرار است روزی در آسمان غیرت و شهامت و ازخودگذشتگی این کشور همچون ستاره ای درخشان در اوج گمنامی مشهور شود.

نامش را حسین نهادند تا که همچون حضرت اباعبدالله (ع) آزاده و آزادی خواه باشد در آن روزها شهرستان ماسال بخش کوچکی از شهرستان تالش بود و با توجه به مقتضیات آن روزگار قائدتا امکانات اولیه زندگی نیز محدود بود اما بااین حال روزهای اول تحصیل حسین هم زمان شد با آغاز نهضت 15 ساله پیر خمین و حسین، نوجوان ماسالی، دوران ابتدایی تحصیل خود را در مدرسه بوعلی روستای درخانه سپری کرد.

با توجه به شرایط آن زمان و عدم تأمین امکانات کافی در روستاها از سمت حکومت مرکزی حسین فرزانه مجبور بود از روستای وردُم که در آن می زیست به روستای هم جوار برای تحصیل برود و در مدرسه بوعلی روستای درخانه علم بیاموزد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایتی از آخرین شهید هوانیروز/جوان ماسالی که در تاریخ هوانیروز جاودانه شد

روایتی از آخرین شهید هوانیروز/جوان ماسالی که در تاریخ هوانیروز جاودانه شد