مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 مرداد 1400 ساعت 03:052021-07-22پزشكي

سفر بیماران کرونایی به مشهد و اوج گیری موج پنجم


شیوع ویروس کرونا، از نوع سویه دلتای هندی در مشهد و استان خراسان رضوی، به پیش بینی متولیان حوزه سلامت در روزهای آتی و هفته پیش رو اوج گرفته و به قله موج پنجم این بیماری می رسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، این در حالی است که مشهد علاوه بر پذیرش بیماران کرونایی این کلانشهر و دیگر شهرستان های خراسان رضوی، تاکنون مبتلایانی را از استانهای همجوار و به خصوص مناطق جنوبی از جمله استان سیستان و بلوچستان نیز پذیرش کرده است.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، هم اکنون بخشی از بیماران کرونایی بستری در بیمارستانهای مشهد غیربومی و مسافر هستند.

از سوی دیگر کمبود امکانات درمانی و تجهیزات بهداشتی در استانهایی مانند سیستان و بلوچستان، از علل روی آوردن بیماران کرونایی این استان به مشهد، برای برخورداری از خدمات درمانی این بخش شده است که خود، خطر گسترش بیماری را در پی دارد.

بر اساس آخرین گزارش نرم افزار ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اکنون مشهد و هشت شهرستان خراسان رضوی شامل سرخس، سبزوار، گناباد، درگز، کاشمر، بینالود، قوچان و چناران در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

بر اساس داده های همین منبع، هم اینک از مجموع 33 شهرستان خراسان رضوی، 12 شهرستان در وضعیت نارنجی و 12 شهرستان نیز در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفر بیماران کرونایی به مشهد و اوج گیری موج پنجم

سفر بیماران کرونایی به مشهد و اوج گیری موج پنجم