مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 مرداد 1400 ساعت 10:002021-07-23اقتصادي

مساله خوزستان اولین اثرات توسعه نامتوازن است


یک کارشناس اقتصاد مسکن با بیان اینکه مساله مهاجرت از جنوب کشور به حاشیه تهران و استانهای شمالی در آینده تشدید می شود گفت: بعد از 50 سال هنوز یک سند آمایش سرزمین ملی مصوب و قابل اجرا نداریم و در این شرایط توسعه نامتوازن، - یک کارشناس اقتصاد مسکن با بیان اینکه مساله مهاجرت از جنوب کشور به حاشیه تهران و استانهای شمالی در آینده تشدید می شود گفت: بعد از 50 سال هنوز یک سند آمایش سرزمین ملی مصوب و قابل اجرا نداریم و در این شرایط توسعه نامتوازن، کمبود آب، مشکلات زیست محیطی و اقتصادی در جنوب کشور باعث تخلیه این مناطق از جمعیت خواهد شد.

مهدی روانشادنیا در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: حاشیه خلیج فارس و دریای عمان به لحاظ جمعیتی، کم تراکم ترین مناطق کشور هستند؛ در حالی که در سایر کشورها عمده تجارت از طریق دریا صورت می گیرد و این مناطق کانونهای جمعیتی هستند و تراکم جمعیتشان بیش از میانگین آن کشورها است.

این نامعادله طی سالهای گذشته در کشور ما تشدید هم شده است که نشان می دهد در تدوین و پیاده سازی سیاستهای آمایش سرزمین موفق نبودیم.

وی افزود: به دلیل توسعه نامتوازن طی دهه های گذشته با تخلیه جمعمیت در نوار جنوبی مواجه بوده ایم و این معضل به خوزستان سرایت کرده که اولین اثرات آن را مشاهده می کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مساله خوزستان اولین اثرات توسعه نامتوازن است

مساله خوزستان اولین اثرات توسعه نامتوازن است