مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 مرداد 1400 ساعت 11:152021-07-23اقتصادي

روشی که ریل گذاری توسعه اقتصادی ایران را تغییر می دهد؛ شرکت سهام عام پروژه چیست؟


عضو کمیسیون ویژه جهش تولید مجلس معتقد است: ایجاد بستر های لازم برای ورود بخش خصوصی به تامین مالی پروژه های زیرساختی از طریق ایجاد ابزار هایی نوینی مانند شرکت های سهام عام پروژه، - عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مکانیزم شرکت سهام عام پروژه روشی مناسب برای تامین مالی اجرای پروژه های عمرانی و توسعه ای است و در پیشرفته ترین کشور ها نیز نقش بخش خصوصی و مردم در تامین مالی اینگونه پروژه ها بسیار پر رنگ است.

بنابراین، ایجاد بستر های لازم برای ورود بخش خصوصی به تامین مالی پروژه های زیرساختی از طریق ایجاد ابزار هایی نوینی، همچون صندوق های پروژه محور و شرکت های سهام عام پروژه، ریل گذاری توسعه اقتصادی ایران را تغییر خواهد داد و سرعت پیشرفت اقتصادی کشور را با به کارگیری سرمایه گذاری خرد مردمی و نقدینگی موجود بیشتر خواهد کرد.

جعفر قادری استاد دانشگاه و اقتصاددان خاطر نشان کرد: ایراد و اشکالی که درحال حاضر در بازار سرمایه داریم این است که بازار سرمایه فقط برای طرح های موجود خرید و فروش سهام استفاده می شود و دستورالعمل جدید سهام عام پروژه امکان حمایت از طرح های جدید را فراهم کرده است.

تاکنون از زمان تصویب دستورالعمل شرکت سهام عام پروژه ابلاغ رسمی به شرکت ها و کارگزاری ها و حقوقی ها نشده است و به وزیر اقتصاد تذ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روشی که ریل گذاری توسعه اقتصادی ایران را تغییر می دهد؛ شرکت سهام عام پروژه چیست؟

روشی که ریل گذاری توسعه اقتصادی ایران را تغییر می دهد؛ شرکت سهام عام پروژه چیست؟