مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 مرداد 1400 ساعت 02:452021-07-23فرهنگي

شاعری که در سد «کرخه» کار می کرد/ تشنج و اغتشاش، دستاویز غریبه هاست


یک شاعر خوزستانی با اشاره به اتفاقات اخیر خوزستان گفت: تشنج و برهم خوردن آرامش عمومی، دستاویزی برای دیگرانی است که از آبشخور دیگری برخوردارند و در این فضای آلوده اجتماعی خود را پنهان می کنند و وقایع دیگری را رقم می زنند.

- ارمغان بهداروند، شاعر خوزستانی در گفت وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس درباره نگاه اجتماعی به اعتراضات خوزستان و ورود ادبیات به این مطالبات اظهار داشت: ادبیات نزدیک ترین نهاد اجتماعی به مردم و اتفاقات اجتماعی است که در نزدیک ترین و دورترین فواصل اجتماعی با نویسندگان و شاعران رخ می نماید.

بنابراین شاید نخستین دریافت کنندگان مطالبات و مخاطرات اجتماعی اهالی ادبیات هستند تا مطالبه گری مردم را در آثارشان به نمایش گذارند.

* کارون به عنوان شاهرگ حیاتی خورستان سال ها پیش در ادبیات اهالی ادبیات خوزستان عیان شد شاعر مجموعه شعر اوراق در ادامه با تاکید بر اینکه موضوع کارون به عنوان شاهرگ حیاتی خورستان سال ها پیش در ادبیات اهالی ادبیات خوزستان مطرح شد، گفت: شاعران با پرداختن به آلودگی های زیست محیطی با پرداختن به مساله لاغر شدن جثه کارون با پرداختن به آلوده تر شدن رود کارون و برداشت های بی رویه از منابع و سرچشمه های کارون این مطالبه اجتماعی را در ادبیات رقم زده بودند و ای کاش به همین اندازه که به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شاعری که در سد «کرخه» کار می کرد/ تشنج و اغتشاش، دستاویز غریبه هاست

شاعری که در سد «کرخه» کار می کرد/ تشنج و اغتشاش، دستاویز غریبه هاست