موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - ستاره سرخ بلگراد - رهبر انقلاب - انقلاب اسلامي - وزير دفاع اسراييل - رژيم صهيونيستي - رهبر انقلاب اسلامي - سيد حسن نصرالله - همسان سازي حقوق بازنشستگان - ليگ قهرمانان اروپا - كميته ملي المپيك ايتاليا - ماموريت تيان ون 1 - تيم ملي تكواندو آذربايجان - سپاه الغدير يزد - ورزشگاه امام خميني اراك - ليگ جوانان اروپا - تلاجيم كوه - زبان آلماني - ركورد شكست ناپذيري آرسنال - كاسب - تيم ملي شمشيربازي سابر - آنتوني هوروويتس - محصول كينوا

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 مرداد 1400 ساعت 03:002021-07-23سياسي

لغو مجازات اعدام در سیرالئون


در سال 2020 میلادی نیز 39 حکم اعدام در این کشور صادر شده که تقریباً دو برابر شمار مجازات های اعدام در سال 2019 است، اما در عمل کسی در این کشور اعدام نشده است.

- کشور آفریقایی سیرالئون با لغو مجازات اعدام، به جمع 144 کشوری می پیوندد که در آنها مجازات اعدام اجرا نمی شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری فرانسه از فریتاون، مجلس ملی سیرالئون به لغو حکم اعدام در این کشور رأی مثبت داد.

از این به بعد حکم اعدام در سیرالئون با حبس ابد یا دستکم 30 سال حبس جایگزین خواهد شد.

البته باید این تصمیم به تصویب جولیوس مادا بیو (Julius Maada Bio)، رییس جمهور سرالئون نیز برسد.

سیرالئون واقع در غرب آفریقا، همواره از سوی موافعان حقوق بشر به دلیل لغو نکردن مجازات اعدام مورد انتقاد قرار داشت.

این تصمیم در حالی اعلام می شود که بیش از بیست سال است که در این کشور، هیچ مجازات اعدامی به اجرا گذاشته نشده و مجازات محکومان به اعدام عموما به حبس ابد تبدیل شده است.

آخرین بار حکم اعدام در سیرالئون در سال 1998 میلادی اجرا شد؛ در آن زمان 24 افسر در ساحلی در نزدیکی فریتاون به جرم اقدام برای کودتا تیرباران شدند.

قانون اساسی سال 1991 سیرالئون برای مرتکبین سرقت های سنگین، قتل، خیانت و شورش مجازات اعدام را پیش بینی کرده است و بر اساس گزارش عفو بین الملل در سال 2020 میلادی نی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لغو مجازات اعدام در سیرالئون

لغو مجازات اعدام در سیرالئون