مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 مرداد 1400 ساعت 04:202021-07-24پزشكي

پیش بینی سکته قلبی با کمک یک پچ پوستی


از آن جا که هشدار هرچه زودتر حمله یا سکته قلبی در افراد اهمیت زیادی دارد، محققان پچ پوستی ساخته اند که با ارسال پالس های فراصوت بروز چنین خطراتی را هشدار می دهد.

- از آن جا که هشدار هرچه زودتر حمله یا سکته قلبی در افراد اهمیت زیادی دارد، محققان پچ پوستی ساخته اند که با ارسال پالس های فراصوت بروز چنین خطراتی را هشدار می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیواطلس، این حسگر جدید با بهره گیری از حسگری مشابه در دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو به رهبری پروفسور شنگ ژو (Sheng Xu) ساخته شده است.

این پچ پوستی که روی قفسه سینه یا گردن قرار می گیرد شامل ورقه ای نازک و انعطاف پذیر از پلیمر است که درون آن شبکه ای از مبدل های فراصوت به اندازه ی 12 در 12 میلی متر قرار دارند.

در حال حاضر این حسگر با سیم به رایانه و منبع برق وصل است اما هدف محققان تبدیل آن به حسگری بی سیم و خودکار است.

امواج فراصوت این پچ پوستی تا عمق 14 سانتی متر درون پوست نفوذ می کنند و می توان آن را به گونه ای تنظیم کرد که همه ی مبدل ها به طور همزمان امواج فراصوت تولید کنند.

همچنین می توان آنها را به گونه ای تنظیم کرد که امواج را همزمان ارسال نکنند در این حالت اگرچه پرتو ایجاد شده به سمت زوایای مختلفی می رود اما سرعت زیاد آنها باعث ایجاد یک پرتو منسجم می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی سکته قلبی با کمک یک پچ پوستی

پیش بینی سکته قلبی با کمک یک پچ پوستی