مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 مرداد 1400 ساعت 07:402021-07-24حوادث

کشف چندین سنگ افراشته در روستای احمدآباد مشگین شهر


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مشگین شهر از کشف و شناسایی چندین سنگ افراشته در پیرامون قلعه احمدآباد در روستای احمدآباد شهرستان مشگین شهر خبرداد.

- ایسنا/اردبیل رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مشگین شهر از کشف و شناسایی چندین سنگ افراشته در پیرامون قلعه احمدآباد در روستای احمدآباد شهرستان مشگین شهر خبرداد.

ایمانعلی ایمانی دوم مرداد ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با اقدامات و پیگیری های انجام شده چندین سنگ افراشته در پیرامون قلعه احمدآباد در روستای احمدآباد این شهرستان شناسایی و کشف شد.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مشگین شهر افزود: در راستای جلوگیری از تخریب این سنگ افراشته ها به کمک دهیار و شوراهای محل این سنگ ها در محوطه قلعه داخل روستا نگهداری خواهد شد.

وی از انتقال یک نمونه از این سنگ افراشته به طول پنج متر به قلعه احمدآباد خبر داد و گفت: از نظر باستان شناسان این سنگ افراشته به اواخر عصر آهن مربوط می شود و از شاخص ترین آثار هنری و تاریخی عصر خود است.

ایمانی بیان کرد: براساس هدفگذاری های انجام شده، این مکان پس از ساماندهی تبدیل به موزه سنگ خواهد شد که مقدمات این مهم فراهم شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف چندین سنگ افراشته در روستای احمدآباد مشگین شهر

کشف چندین سنگ افراشته در روستای احمدآباد مشگین شهر