مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 مرداد 1400 ساعت 07:552021-07-24اقتصادي

سخت ترین خشکسالی 50 سال اخیر را در فارس داریم


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای فارس گفت: امسال با 166 میلی متر بارندگی، 46 درصد کمتر از متوسط سالانه، بارندگی داشتیم و یکی از سخت ترین شرایط 50 سال اخیر از لحاظ خشکسالی در این استان رقم خورده است.

- ایسنا/فارس مدیرعامل شرکت آب منطقه ای فارس گفت: امسال با 166 میلی متر بارندگی، 46 درصد کمتر از متوسط سالانه، بارندگی داشتیم و یکی از سخت ترین شرایط 50 سال اخیر از لحاظ خشکسالی در این استان رقم خورده است.

حمیدرضا دهقانی شنبه دوم مرداد در آیین اتمام عملیات اجرایی سدهایقر که با حضور رییس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس در قالب پویش الف-ب ایران برگزار شد، بیان کرد: سد هایقر یکی از سدهای مخزنی است که برای کنترل سیلابی که سالانه از دسترس خارج و با ورود به گنبدهای نمکی شور می شود، احداث شده است.

او افزود: سالانه 67 میلیون متر مکعب قابلیت تنظیم آب در این سد داریم که 10 میلیون مترمکعب از این آب برای شرب مردم و صنایع مستقر در منطقه، 30 میلیون مترمکعب برای صنایع پایین دست، 10 میلیون مترمکعب برای حقابه برهای پایین دست و 16 میلیون مترمکعب برای مباحث زیست محیطی رهاسازی می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای فارس ادامه داد: این سد در یکی از نقاط بسیار زیبا به نام تنگه هایقر از نوع بتنی احداث شده و حجم سد 226 میلیون مترمکعب است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سخت ترین خشکسالی 50 سال اخیر را در فارس داریم

سخت ترین خشکسالی 50 سال اخیر را در فارس داریم