مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 مرداد 1400 ساعت 08:152021-07-24اقتصادي

150 میلیارد تومان خسارت خشکسالی مصوب شد/ وزارت نیرو حق آبه تالاب ها را تامین کند


معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه مبلغ یک هزارو 150 میلیارد تومان برای خسارت های ناشی از خشکسالی مصوب شد، گفت: با قاطعیت می گویم خسارت دامدارانی که دامشان در اثر خشکسالی تلف و یا آسیب دیده باشد در حد خرید دام جایگیزن پرداخت خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فاری از اهواز، پیش از ظهر امروز اسحاق جهانگیری در نشست مشترک شورای هماهنگی مدیریت بحران و شورای کشاورزی استان، با بیان اینکه میزان شلتوک کاری در استان در این فصل و با این ذخایر آبی که داریم زیاد است، اظهار کرد: قضیه شلتوک کاری را نمی توان با امر و نهی از مرکز حل کرد چرا که کشاورزان به دنبال منفعت اقتصادی از زمین های خود هستند، بنابراین وزارت کشاورزی موظف است مطلوبترین کشت متناسب با هر منطقه ای را معرفی کند.

وی با بیان اینکه کشت شلتوک هیچ سالی در خوزستان صفر نشده است، افزود: اولویت کشت شلتوک با کسانی است که مساحت کمی را کشت می کنند مثلاً کشاورزی فقط با دو هکتار زمین و کشت شلتوک زندگی خود را می گذراند اما دیگری یک هزار هکتار دارد که در این مقطع تامین آب آن سخت است.

معاون اول رییس جمهور گفت: با کاشت شلتوک سبب شدیم آب به هور نرسد  و برخی دامداران گاومیش های خود را از دست بدهند، قطعاً مردم خوزستان این شرایط را نخواهند پذیرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

150 میلیارد تومان خسارت خشکسالی مصوب شد/ وزارت نیرو حق آبه تالاب ها را تامین کند

150 میلیارد تومان خسارت خشکسالی مصوب شد/ وزارت نیرو حق آبه تالاب ها را تامین کند