مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 مرداد 1400 ساعت 08:202021-07-24اقتصادي

مدرک گرایی چماقی بر سر پیشرفت جامعه!


یک کارشناس حوزه کار یکی ازعلل عدم جذب فارغ التحصیلان به بازار کار را مدرک گرایی دانست و گفت: دلیل اینکه برخی رشته ها از سوی فارغ التحصیلان مورد توجه قرار نمی گیرد و تمایل کمتری به انجام آنها دیده می شود این است که یا نگاه مثبتی نسبت به آنها وجود ندارد یا .

- یک کارشناس حوزه کار یکی ازعلل عدم جذب فارغ التحصیلان به بازار کار را مدرک گرایی دانست و گفت: دلیل اینکه برخی رشته ها از سوی فارغ التحصیلان مورد توجه قرار نمی گیرد و تمایل کمتری به انجام آنها دیده می شود این است که یا نگاه مثبتی نسبت به آنها وجود ندارد یا حقوق و دستمزد پایینی دارند و شأن و کرامت آن کار در جامعه رعایت نشده است.

عبداله مختاری گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: تا زمانی که به کار بها ندهیم و کار را را محترم نشماریم و به رشته های مورد نیاز بازار کار توجه نشان ندهیم، وضعیت فارغ التحصیلان همین گونه است و با فقر مهارتی در جامعه روبرو خواهیم بود.

وی افزود: جامعه ای که به شغل پاکبانی یا باغبانی به چشم حقارت نگاه کند، جامعه پیشرفته ای نخواهد بود لذا ما باید به شغل های تخصصی در دانشگاهها یا سطح اجتماع بها بدهیم.

این کارشناس حوزه کار یکی از علل عدم جذب فارغ التحصیلان به بازار کار را مدرک گرایی دانست و گفت: متاسفانه امروز مدرک گرایی به چماقی بر سر پیشرفت جامعه تبدیل شده است،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدرک گرایی چماقی بر سر پیشرفت جامعه!

مدرک گرایی چماقی بر سر پیشرفت جامعه!