مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 مرداد 1400 ساعت 08:402021-07-24سياسي

سند الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت جمهوریت و اسلامیت را توامان حفظ می کند


رییس اندیشکده فقه و حقوق اسلامی مرکز الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت گفت: اگر سند الگو اسلامی – ایرانی پیشرفت به پدیده قابل امتداد اجتماعی تبدیل شود در این صورت به گفتمان اجتماعی رایج اجتماعی تبدیل شده و بین آحاد جامعه پذیرفته می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی مرکز الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت ،آیت الله ابوالقاسم علیدوست به تشریح اقدامات و دستاوردهای مرکز طی یک دهه گذشته برای دوین سند الگو پرداخت.

مشروح این گفت و گو را در ادامه بخوانید.

*چه دلایلی باعث شکل گیری مرکز اسلامی - ایرانی پیشرفت شد؟ هیچ کشور و حکومتی، چه اسلامی و چه غیر اسلامی نمی تواند بدون سندِ برنامه ای اداره شود به همین دلیل داشتن یک سند بالادستی و الگویی ضروری است.

  *چه دلیل یا دلایلی باعث شد مرکز الگو نام خود را اسلامی- ایرانی انتخاب کند در حالی که تاکید بنیانگذار جمهوری اسلامی در کلام معروف خود یعنی جمهوری اسلامی جمهوریت را مقدم بر اسلامیت عنوان می کردند؟ کشوری که اکثریت شهروندانش مسلمان هستند و حکومتش داعیه دار اجرای احکام اسلام است نمی تواند اسلام را مبنای تدوین سند الگویش قرار ندهد.

نمی توان قوانین مادر و قوانین عادی کشور را بدون در نظر گرفتن احکام، مبانی و اجزای شریعت اسلام نوشت به همین دلیل سند باید بر اساس آم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سند الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت جمهوریت و اسلامیت را توامان حفظ می کند

سند الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت جمهوریت و اسلامیت را توامان حفظ می کند