مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 مرداد 1400 ساعت 09:002021-07-24اقتصادي

احتمال تداوم خشکسالی تا زمستان


در فصل بهار با عدم بارش و تداوم خشکسالی هواشناسی، خشکسالی کشاورزی رخ داد و پس از آن با ذوب شدن اندک ذخایر برفی در ارتفاعات، دوره خشکسالی هیدرولوژیکی نیز آغاز شد.

- رییس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه دمای کشور امسال 1 درجه سانتیگراد بیش از حد نرمال است، گفت: خشکسالی طی تابستان امسال تداوم پیدا خواهد کرد و احتمال می رود که تا زمستان سال جاری نیز ادامه داشته باشد.

احد وظیفه در گفت و گو با ایسنا، ضمن بیان اینکه معمولا در فصل تابستان عمده بارش های کشور در دو نقطه شمال و جنوب تا جنوب شرق بیشتر اتفاق می افتد و در سایر نقاط یا بارش صورت نمی گیرد یا بسیار ناچیز و پراکنده است، اظهار کرد: تیر ماه امسال در دو نقطه کشور یعنی در جنوب و جنوب شرق در استان های فارس، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و هرمزگان و در نوار شمالی کشور بارش داشتیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در مرداد ماه نیز بارش ها به همین ترتیب خواهد بود، گفت: بارش هایی که امسال به خصوص در جنوب شرق داشتیم فراتر از حد نرمال بود اما بارش ها در شمال و شمال غرب کمتر از نرمال بود.

با این حال مقدار بارندگی تابستانی در ایران بسیار ناچیز و کمتر از 10 درصد بارش سالانه است بنابراین نباید تصور کرد که بارش های تابستانی می تواند خشکسالی را در برخی مناطق ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال تداوم خشکسالی تا زمستان

احتمال تداوم خشکسالی تا زمستان