مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 مرداد 1400 ساعت 09:252021-07-24اقتصادي

هشدار درباره حذف دام های مولد و بحران کمبود گوشت در3 ماه آینده


مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران گفت: مشکلات دامداران در تهیه نهاده های دامی همچنان ادامه دارد و این مشکلات منجر به حذف دام های مولد در دامداری ها شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از صدا و سیما، مجتبی عالی مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران گفت: نهاده ها با نرخ دولتی از طریق سامانه بازارگاه یا نمی رسد و یا بسیار دیر می رسد و آن ها مجبورند نهاده های مورد نیاز خود را از بازار آزاد و با چند برابر قیمت تهیه کنند.

وی افزود: از سوی دیگر خشکسالی منجر به فقر شدید مراتع و کمبود علوفه شده و این مسأله در کنار گرانی نهاده های دامی، تأمین خوراک برای دام ها را بسیار دشوار کرده است.

وی قیمت تمام شده تولید هر کیلوگرم گوشت گوسفند زنده را برای دامداران 80 هزار تومان عنوان کرد و گفت: اکنون حداکثر قیمتی که گوسفند زنده را از دامداران می خرند، حدود کیلویی 50 هزار تومان است.

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران با بیان اینکه کشتار گسترده بره ها منجر به افزایش عرضه دام شده است، گفت: با روند فعلی در 3 تا 6 ماه آینده در این زمینه به مشکل برمی خوریم و با کمبود شدید دام مواجه خواهیم شد.

عالی با اشاره به راهکار برون رفت از این شرایط تصریح کرد: دولتمردان باید از خواب بیدار شوند، هم اکنون دولت روز های آخر خود را سپری می کند و کسی کاری انجام نمی دهد و همه چیز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار درباره حذف دام های مولد و بحران کمبود گوشت در3 ماه آینده

هشدار درباره حذف دام های مولد و بحران کمبود گوشت در3 ماه آینده