مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 مرداد 1400 ساعت 09:352021-07-24بين الملل

رییسی تجارت ایران و روسیه را آزاد می کند؟


مذاکرات ایران با کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا در شهریور ماه امسال دنبال خواهد شد تا شاید دو طرف  آزادسازی تجارت مشترک خود را نهایی کنند.

- مذاکرات ایران با کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا در شهریور ماه امسال دنبال خواهد شد تا شاید دو طرف  آزادسازی تجارت مشترک خود را نهایی کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ایران در آبان ماه سال 1398، رسما عضویت خود در اتحادیه اقتصادی اورسیا را آغاز کرد.

عضویتی که بنا بود که در یک دوره سه ساله آزمایشی اجرایی شود و پس از آن دو طرف نسبت به نحوه ادامه همکاری ها به جمع بندی برسند.

در طول دو سال گذشته، با وجود شیوع ویروس کرونا و تداوم تحریم های اقتصادی علیه ایران که منجر به کاهش تجارت در آمارهای کلی شد، بررسی ها نشان می دهد که تجارت با اورسیا افت کمتری داشته و حتی در برخی آمارهای اخیر، بهبودی نسبی را نیز نشان می دهد.

در میان کشورهای اورسیا، تنها کشوری که صادرات بیشتری نسبت به واردات داشته روسیه بوده و ایران در تبادل با دیگر کشورهای عضو این اتحادیه توانسته تراز تجاری مثبت را ثبت کند، هرچند هنوز میزان این همکاری های مستقیم اقتصادی محدود است.

با این وجود به نظر می رسد گام بعدی دو طرف برای تداوم همکاری ها، آزادسازی روابط تجاری ایران و اورسیا خواهد بود، موضوعی که رییس سازمان توسعه تجارت از چند ماه قب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییسی تجارت ایران و روسیه را آزاد می کند؟

رییسی تجارت ایران و روسیه را آزاد می کند؟