مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 مرداد 1400 ساعت 13:052021-07-24بين الملل

مخالفت صریح سازمان ملل با اقدامات ترکیه در خصوص منطقه واروشا


شورای امنیت سازمان ملل متحد از تصمیم اخیر رییس جمهور ترکیه و مقام های قبرس ترک نشین در خصوص بازگشایی شهر «واروشا» به شدت انتقاد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، شورای امنیت سازمان ملل با انتشار بیانیه ای از مواضع ترکیه و مقام های قبرس ترک نشین در مورد شهر واروشا و شرط و شروط برای اسکان در آن انتقاد کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازروزنامه روز جمعه اعلام کردند که سخنان سران ترکیه و مقام های قبرس ترک نشین را در این زمینه غیر قابل قبول دانسته و خواستار توافق عادلانه برای ایجاد کشور متحد جمهوری قبرس هستند.

در بیانیه سازمان ملل متحد آمده است که شورای امنیت اعلامیه 20 ژوییه سران ترکیه و قبرس ترک نشین در مورد بازگشایی بخشی از منطقه واروشا را محکوم می کند و خواستار تغییر سریع این روند است.

شهر واروشا از 47 سال پیش به این سو به عنوان یک منطقه نظامی در نظر گرفته شده و بر اساس تصمیمات سازمان ملل کسی حق حضور در آن مکان را ندارد، اما مقام های ترکیه و قبرس ترک نشین تصمیم  به بازگشایی این منطقه گرفته اند.

سازمان ملل متحد در بیانیه خود از اقدام های یکجانبه ترکیه که مغایر با قطعنامه ها و بیانیه های قبلی شورای امنیت است ابراز تاسف کرده و خواستار لغو فوری این تصمیم که موجب تشدید تنش در منطقه می شود، شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مخالفت صریح سازمان ملل با اقدامات ترکیه در خصوص منطقه واروشا

مخالفت صریح سازمان ملل با اقدامات ترکیه در خصوص منطقه واروشا